65032, пр-т. Шевченка, 4, м. Одеса, Україна

В ефірі телеканалу «Рада» голова обласної ради Анатолій Урбанський розповів про хід будівництва з’єднувального каналу «Чорне море-Тилігул»

28-11-2017
1f96ebfb-f6bd-47a1-abf1-23e5166a4a35

В ефірі студії телеканалу «Рада» голова обласної ради Анатолій Урбанський  розповів про хід будівництва з’єднувального каналу «Чорне море-Тилігул».

«Наразі триває найбільш складний етап будівництва на морській частині об’єкту  ̶  це спорудження бун, які будуть зупиняти наносні породи, приборкувати течію і не допускати замулювання з’єднувального каналу. На сьогоднішній день побудовано дві буни і найближчим часом повинно розпочатись будівництво підводної поперечної буни. Завершити її будівництво планується наприкінці грудня цього року. І вже після цього перша вода з моря через канал зможе поступити до лиману. Рівень води в лимані сягає критичних позначок, але ми не мали іншого шляху. Роботи повинні виконуватись комплексно, оскільки наявність потужних течій та штормів у цьому районі несе загрозу руйнування гідротехнічних споруд», ̶  розповів Анатолій Урбанський.

Голова обласної ради зауважив, що проект реалізується завдяки співфінансуванню з обласного та державного бюджетів. Зокрема, в нинішньому році з обласного бюджету на проведення робіт було виділено більше 4 млн. гривень. Ці кошти були успішно освоєні. Наразі очікується здійснення прямого трансферту коштів з держбюджету до спеціалізованого комунального закладу обласної ради. Таким чином всі заплановані кошти будуть освоєні до кінця нинішнього року.

«По закінчені робіт на морській частині, які є найбільш складним технічно етапом проекту, абсолютно реально розпочати подачу води через канал до лиману. У минулому році нам вдалось завершити роботи з будівництва шлюзової частини каналу, яка відокремлює канал від моря. Це складна гідротехнічна споруда і для її побудови довелося докласти не абияких зусиль. Зараз повним ходом ідуть роботи на морській частині. У подальшому це повинно забезпечити нормальну, безперебійну роботу шлюзу. Ми також враховуємо необхідність постійного технічного обслуговування каналу, зокрема періодичну очистку від наносних порід, які так чи інакше будуть потрапляти туди. Є ще певна частина наземних робіт, але вони на порядок легші ніж ті, які виконуються зараз. Переважно це укріплення стінок каналу для запобігання руйнівним та селевим проявам. Це не дозволить змінюватись жолобу каналу і буде підтримувати постійний притік води у тому об’ємі, який буде розрахований науковцями в залежності від конкретної ситуації», ̶  підкреслив Анатолій Урбанський.

«Головною проблемою є стрімке падіння рівня води у лимані, яке відбувається через  негативний вплив від господарської діяльності, зокрема, через розорювання земель в районі берегової лінії, що призводить до замулювання лиману. Існував варіант розчистки русла ріки Тилігул, але ріка досить сильно пересихає у теплу пору року і тому скоріш за все не зможе забезпечити лиман необхідною кількістю води. До того ж це дуже витратний проект. Тому було вирішено реалізувати проект з будівництва з’єднувального каналу оскільки морська вода зараз не містить такої кількості солей, яка міститься у воді лиману. Це дозволить відновити екосистему лиману», ̶  пояснив Анатолій Урбанський.

f074a601-df71-4d41-9a59-04062873a8b4 51466738-4d6b-43b1-98c7-3a094b9c5d12 2515d2bb-f848-4477-b316-51bab70f850a 48db02a7-68a5-4077-bf6b-6e88a1b391b9 17e61535-569f-42d4-a258-6c02a2030954 b039cb7c-e005-4837-b2c8-26beb14f4dc0 8f1a8bed-b3c5-4eab-9aaf-6d2496c95dd6 1f96ebfb-f6bd-47a1-abf1-23e5166a4a3501a03715-4642-4cd7-bc58-4507c466bf31d07e4bb5-ac29-4249-b576-647f310d07e2dbe4c816-b515-4fcf-a793-830f3ba5c851 9694ddf7-3ea1-4440-b7c8-34b0ca450deb

Повернутися назад