Голова Одеської обласної ради Григорій Діденко та депутати долучилися до апаратної наради Одеської облдержадміністрації 21 грудня.
На порядку денному було три питання: про діяльність інклюзивно-ресурсних центрів та розвиток інклюзивної освіти та Одещині; про результати діяльності Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу; про діяльність Південної інспекції з радіаційної та ядерної безпеки.
Зокрема, як розказав директор департаменту освіти і науки Одеської ОДА Олександр Лончак, наразі в області відзначається динаміка росту кількості учнів в інклюзивних класах. У 2021 році інклюзивне навчання було організовано у 425 закладах середньої освіти. Для порівняння: у 2016 році — у 43 закладах. Цього року навчальний процес був організований для 2 375 дітей з особливими освітніми потребами. Для порівняння: у 2020-му — для 1 491, таким чином показник охоплення дітей інклюзивною освітою зріс на 62%.
Наразі в області також функціонує 108 закладів дошкільної освіти з інклюзивним навчанням. Кількість дітей з особливими освітніми потребами у таких закладах за рік також зросла на 61% — з 263 до 429.
Поступово впроваджується інклюзивне навчання в в закладах професійної та фахової передвищої освіти.
Для супроводу дітей з особливими освітніми потребами в Одеській області функціонують 40 інклюзивно-ресурсних центрів. Наразі їх мережа є однією з найбільших в Україні, проте є проблема дефіциту кадрів. Не вистачає реабілітологів, олігофренопедагогів, сурдопедагогів і тифлопедагогів.
«Питання удосконалення інклюзивної освіти та безбар’єрного середовища регулярно опрацьовуються на засіданнях профільних комісій Одеської обласної ради, — зауважив Григорій Діденко. — Розраховую, що наступного року наша спільна робота у цьому напрямку буде ще більш ефективною».