У прямому ефірі студії телеканалу «Южная волна» голова Одеської обласної ради Анатолій Урбанський говорив про розподіл коштів в межах митного експерименту на ремонт доріг та справ щодо Державного архіву Одеської області.
Ведучий: Коли ми говоримо про необхідність вирішувати проблеми регіону: будувати бізнес, створювати інфраструктуру, розвивати туризм, то рано чи пізно розмова приходить до того, що треба ремонтувати дороги Одещини. За підсумками позачергової 12-ої сесії чи можна говорити про те, що питання поганих доріг в регіоні починає вирішуватись комплексно?
Анатолій УРБАНСЬКИЙ: Безумовно. І це можна прослідкувати за підсумками 11-ої та 12-ої сесій – в травні, коли ми вперше розподіляли кошти в межах митного експерименту, та нещодавно, 18 серпня, коли ми розподіляли кошти згідно цього експерименту. Ми істотно просунулись вперед у вирішенні цих питань, в першу чергу, це ремонт траси М-15, де до кінця року ми плануємо відремонтувати 200 км шляху. За це хочу висловити велику подяку моїм колегам-депутатам Верховної Ради. Бо завдяки їх підтримці у профільних комітетах Верховної Ради та профільних Міністерствах, ми змогли досягти таких результатів у тому числі.
Ведучий: Говорячи про дороги, виникає питання щодо їх якості. Можна побачити в Інтернеті величезну кількість відео-роликів про те, як стеляться дороги в процвітаючих країнах. Чи можна надіятись на те, що підхід до якості доріг в Одеській області так само буде суворим?
Анатолій УРБАНСЬКИЙ: Хотів би зауважити, що проблеми не тільки доріг Одеського регіону, а й українських в цілому – це питання не якості укладки асфальту (хоча тут теж є зауваження). В першу чергу – це проблема великовантажного транспорту, які, рухаючись нашими шляхами зі значним перевантаженням руйнують асфальтне покриття. У нас є дуже багато прикладів. Наприклад, у минулому році зробили дорогу, яку не ремонтували ще з часів Радянської влади – Муравлівка, Комишівка, Кислиці – на Ізмаїл. І вже в цьому році (ви пам’ятаєте, яка сувора була зима) після зими не з’явилося ні ям ні тріщин – вони з’явилися під час жнив. Тому було прийняте рішення виділити кошти на закупівлю контролюючих зважувальних мобільних комплексів, які вже до кінця року будуть закуплені. В першу чергу вони будуть установлені на тих дорогах, які пройшли ремонт.
Ведучий: Який механізм проходження через вагові комплекси великовантажного транспорту?
Анатолій УРБАНСЬКИЙ: Механізм дуже простий, він прописаний у правилах дорожнього руху (ту ми нічого змінити не можемо). Там є один пункт, на який ми будемо звертати увагу – автомобіль одразу ж стає на штраф майданчик до того моменту, поки не приїде інша вантажівка для перевантаження даного транспорту до норми, що дозволяє рухатися далі.
Ведучий: Які зрушення в питанні Державного архіву Одеської області?
Анатолій УРБАНСЬКИЙ: Мушу зазначити позитивні зміни в цьому питанні. Компанія, котра виграла цей тендер, уже визначена. Крім того, у нас є інформація щодо будівництва державного архіву і начебто місто готове виділити ділянку землі.
Ведучий: Чому, на вашу думку, так довго (2 роки) вирішується питання обласного архіву? Як цю систему зламати, аби все відбувалося швидше?
Анатолій УРБАНСЬКИЙ: Цій проблемі не 2 роки, а 33 роки. Ви розумієте, ми мусимо вирішувати проблеми лише в рамках діючого законодавства України і ніяк інакше. Ми не можемо робити якісь кроки, заощаджуючи час. Повірте, там де ми це можемо робити, ми робимо достатньо динамічно. Найголовніше це те, що тендер в рамках системи ProZorro відбувся і виконавця визначено. Залишилось питання щодо фінансування.