У студії телеканалу «Думська ТВ» голова Одеської обласної ради Анатолій Урбанський розповів про підсумки дванадцятої позачерговій сесії обласної ради та про те, як будуть уводитись у дію вагові комплекси на дорогах Одещини.
Ведучі: Анатолію Ігоровичу, розкажіть про підсумки 12-ої позачергової сесії Одеської обласної ради. Наскільки була безконфліктною та ефективною робота наших депутатів?
Анатолій Урбанський: Сесія пройшла результативно та дуже ефективно, бо всі п’ять питань порядку денного пройшли через сесійну залу фактично з одноголосною підтримкою.
Ведучі: Наші кореспонденти розповіли, що коли депутати голосували за вагові комплекси, то виникли деякі суперечки. В чому була проблема?
Анатолій Урбанський: Справа в тому, що на даній сесії ми вирішували технічне питання – зміна розпорядника коштів вагових комплексів. Суперечка виникла, тому що на попередній сесії ми хотіли придбати ці вагові комплекси на баланс облради та передати їх у безкоштовне користування в Державну службу України з безпеки на транспорті. Але тоді була правова колізія, яка не дозволяла нам цього зробити, натомість ми могли передати гроші в вигляді субвенції державі для придбання цих вагових комплексів для Укртрансбезпеки, котрі після процедури передачі переходили б до даної організації. Але в міжсесійний період (лист датовано 14 серпня 2017 року) прийшло роз’яснення з Міністерства інфраструктури України про те, що з наступного року всі О-шки, Т-шки, С-ки та деякі Р-ки (це літери, що позначають дороги в Одеській області: територіальні, місцевого призначення та окружні) – увійдуть в експлуатаційну відомість Одеської облдержадміністрації. Тим самим облдержадміністрація як виконавчий орган буде мати можливість контролювати перевантаження транспорту на цих дорогах. Наступним етапом стане створення комунального підприємства, котре обов’язково перейде в управління облдержадміністрації, оскільки стосується її повноважень.
Я радий, що ми прийняли таке рішення. Це стало можливим завдяки порозумінню та взаємодії між законодавчою та виконавчою гілками влади. Маю надію, що завдяки цьому, після проходження всіх процедур, пов’язаних з документацією, включаючи участь у ProZorro, до кінця 2017 року – початку 2018 року на дорогах Одещини уже будуть 7 вагових комплексів. І до кінця наступного року ми маємо намір придбати ще 3.
Ведучі: А достатньо буде 10 вагових комплексів для наших доріг?
Анатолій Урбанський: На жаль, не достатньо, але це буде та кількість, котра допоможе зберегти уже відремонтовані та дороги. Адже вагові комплекси будуть розташовані, в першу чергу, саме там. Ми ставимо собі на меті працювати таким чином: відремонтували дорогу – встановили ваговий комплекс. Крім того, має бути створена спеціальна комісія, до якої ввійдуть представники поліції та депутати від різних фракцій, котрі згідно з особистим графіком будуть виїздити на місця розташування вагових комплексів та контролювати їх роботу. Крім того, якщо будуть надходити негативні сигнали щодо пропуску перевантаженого транспорту за «додаткові» кошти, ми одразу будемо на це реагувати.