1 січня 2018 року в силу вступив законопроект №4015а, що передбачає удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі шляхом створення Державного дорожнього фонду, кошти з якого будуть направлені на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.
Згідно з законом дохідна частина фонду формується за рахунок акцизних податків на пальне і транспортні засоби, що виробляються в Україні або ввозяться з інших країн та ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби.
Таким чином 60 % коштів, що надійдуть до фонду, будуть направлені на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автодоріг загального користування державного значення, 35% відсотків коштів підуть на фінансування будівництва і утримання доріг місцевого значення, залишок у вигляді 5% буде направлено на заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху.
В цьому році з держбюджету до спецфонду, у складі якого знаходиться дорожній фонд, буде перераховано 50% коштів, отриманих з акцизних податків на пальне та транспортні засоби, а також ̶ з плати за проїзд великогабаритних транспортних засобів, габаритність яких перевищує встановлені нормативи. Зокрема, в цьому році фінансування з дорожнього фонду має скласти майже 33 млрд. гривень і додаткове виділення коштів в розмірі 14 млрд. гривень на ключові автодороги України.
«Фактично цей закон дає старт децентралізації в сфері дорожньої галузі, адже він передбачає, що більшість доріг місцевого значення переходять у відповідальність органів місцевої влади. Хочу звернути увагу на те, що у минулому році в Одеській області було відремонтовано майже 260 км автодоріг загального користування, з яких понад 145 км ̶ це дороги загального користування державного значення. Переважна кількість автомобільних шляхів була відремонтована за рахунок коштів, виділених в рамках митного експерименту. Ніколи до цього на Одещині не проводилось таке масштабне відновлення дорожньої інфраструктури», ̶ зауважив голова обласної ради Анатолій Урбанський.